
Posiadanie własnego konta niestety nie otwiera jeszcze przed użytkownikiem drzwi do zarabiania prawdziwych pieniędzy. Wbrew pozorom „rozkręcenie” instagramowego konta i przeobrażenie go w maszynkę do robienia pieniędzy najczęściej bywa czasochłonnym procesem, który wymaga ogromnego wysiłku. Niezależnie jednak od tego, na jakim etapie właśnie się znajdujemy, jeżeli jesteśmy nastawieni na zysk, powinniśmy świadomie podejść do tematu i wyposażyć się w podstawową wiedzę w tym zakresie. Już na etapie zakładania konta należy wiedzieć, jaka jest nasza docelowa grupa odbiorców.
Budowanie bazy własnych odbiorców, tj. followersów, którzy z entuzjazmem będą śledzić nasz profil, to podstawa, bez której nie poczynimy spektakularnych sukcesów. Nie warto rozważać możliwości zakupu „osób obserwujących”, ponieważ wyświetlona ilość osób będzie się miała nijak do osób faktycznie udzielających się na profilu. Właśnie dlatego warto jeszcze przed startem wiedzieć, czego będzie dotyczył nasz profil i w jaki sposób poszerzać grono odbiorców, m.in. dzięki słynnym hasztagom. Hasztagi w naturalny sposób przegrupowują użytkowników, ale też nakierowują potencjalnych odbiorców na profil, który może ich zainteresować. Właśnie z tego powodu tak ważna jest ich treść, ale również świadomość, że portal regularnie aktualizuje treści hasztagów zbanowanych. Korzystanie z takich hasztagów przyczynia się do zmniejszania zasięgów.
Jeżeli wobec tego jesteśmy posiadaczami konta, które w szczególny sposób kładzie duży nacisk na zdrowie i urodę, to nasze hasztagi właśnie taką informację powinny zawierać. Bezcelowym w takiej sytuacji byłoby używanie hasztagów dotyczących motoryzacji. Warto również pamiętać, że żyjemy w kulturze obrazu, a zatem niejednokrotnie zdjęcie przemawia do nas o wiele bardziej niż najlepszy opis lub zachęta.
Atrakcyjne konto instagramowe to takie, które przyciągnie odbiorcę estetyką. Rosnące grono odbiorców doprowadzi w końcu użytkownika do pułapu, w którym międzynarodowe marki zaczną interesować się potencjalną platformą na reklamę produktu lub usługi. Właśnie w taki sposób zarabia się na Instagramie.
Współpraca z światowymi markami, których działalność jest zbliżona lub powiązana z głównym motywem naszego profilu umożliwiają wzajemny marketing, za który otrzymamy wynagrodzenie.
Jak się posiada dużo śledzących to rzeczywiście jest maszynka do robienia pieniędzy.