Skip to content
advative.pl

advative.pl

  • Strona główna
  • Marketing
  • Reklama
  • Biznes
  • Pozostałe
  • Archiwum
  • O nas
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Marketing
  • Kim jest trendsetter?
  • Marketing

Kim jest trendsetter?

5 kwietnia 2022

Rozmawiając z naszym znajomym o modzie, obowiązującej w niej trendach, o gadżetach będących na czasie itp., możemy nie zdawać sobie sprawy, że rozmawiamy z trendsetterem. Czyli z kim? Dużą część odpowiedzi mamy w samym słowie „trendsetter”, które bezpośrednio tłumaczone jest jako „wyznacznik trendów”. Dla naszego hipotetycznego znajomego jest to więc po prostu praca. Na czym ona dokładnie polega?

Marketing szeptany i jego rola

W dwóch słowach jest to marketing szeptany. Jego zadaniem jest zainteresowanie osoby daną marką lub produktem, czyli po prostu jego reklama. Pracę tę można wykonywać za pomocą komputera w domowym zaciszu, ale także będąc bywalcem np. przeróżnych modnych lokali rozrywkowych. Oba te miejsca dają różne możliwości pokazania danego produktu.

Najlepsze jest naturalne połączenie tych możliwości. Naturalne, czyli związane z życiem, jakie prowadzi trendsetter. W każdym z tych miejsc jego rolą będzie zwrócenie uwagi na dany produkt, wywołanie dyskusji o nim i przedstawienie go w dobrym świetle, pokazanie jego rzeczywistych zalet, praktyczności itd.

Inicjatywa, podstawy i nauka

Dobrze, gdy praca trendsettera wiąże się z jego zainteresowaniami. W każdej pracy należy wykazać inicjatywę, ale też mieć pewne podstawy. Dobrze by było, gdyby naprawdę wierzył w to, co mówi, czyli sam używał (bez przymusu) tych przykładowych ubrań i gadżetów, które będzie promował (niekoniecznie konkretnej marki). Prawda i szczerość są w tej profesji także czymś bardzo ważnym. W reklamie istnieją pod tym względem jednak pewne ograniczenia. Na pewno rozmówca nie może rozpoznać, że ma do czynienia z marketingiem szeptanym.

To wszystko nie oznacza jednak, że pracownik ma wiedzieć od razu wszystko i uczyć się sam. Dobry pracodawca przekaże pracownikowi odpowiednie porady na temat każdej konkretnej rzeczy, którą ma wypromować, jaka grupa ma zostać nią zainteresowana, a także podpowie (szczególnie w początkach), w jaki sposób się to robi.

Plusy pracy trendsettera

Plusem tej pracy, jak każdej, jest możliwość zarobku, ale także to, że pozwala na rozwijanie wiedzy i kreatywności. Bezpośredni kontakt z ludźmi (także ten przez internet) zawsze wiele uczy, daje wiedzę, którą można wykorzystać praktycznie wszędzie. Trendsetter musi reagować szybko na zachowanie rozmówcy, ciągle się uczyć, być na bieżąco – wiedzieć co jest modne, co zmienia się w kolejnych modelach produktu.

To także przyda się nam w każdej innej pracy, a także w codziennym życiu. Zawsze też z pozycji pracownika możemy wskoczyć na poziom szef, czyli zostać w branży i to w niej się rozwijać. Będzie to więc ogólna trampolina zawodowa, z której będziemy mogli w pewnym momencie skorzystać.

Continue Reading

Poprzedni: Skanowanie środowiskowe w marketingu – co ma na celu?
Następny: 5 sposobów na maksymalizację ROI w kampaniach Google Ads

Przeczytaj także

Dlaczego obsługa klienta jest ważna?
  • Biznes
  • Marketing

Dlaczego obsługa klienta jest ważna?

5 października 2022
5 cech jakimi powinien charakteryzować się dobry doradca klienta
  • Marketing

5 cech jakimi powinien charakteryzować się dobry doradca klienta

11 kwietnia 2022
5 sposobów na maksymalizację ROI w kampaniach Google Ads
  • Marketing

5 sposobów na maksymalizację ROI w kampaniach Google Ads

8 kwietnia 2022
Skanowanie środowiskowe w marketingu – co ma na celu?
  • Marketing

Skanowanie środowiskowe w marketingu – co ma na celu?

4 kwietnia 2022
Marketing w mediach społecznościowych – jak zostać twórcą na YouTube, Twitterze, Facebooku i LinkedIn
  • Marketing

Marketing w mediach społecznościowych – jak zostać twórcą na YouTube, Twitterze, Facebooku i LinkedIn

2 kwietnia 2022

Aktualności

Dlaczego obsługa klienta jest ważna?
  • Biznes
  • Marketing

Dlaczego obsługa klienta jest ważna?

5 października 2022
Dziś Twoi klienci nie szukają tylko produktu. Mając coraz więcej informacji i kontrolę nad procesem zakupowym, szukają kompletnego doświadczenia, natychmiastowej pomocy w dokładnie tym momencie, w którym jej potrzebują. Dlaczego obsługa klienta jest ważna? Obsługa klienta jest ważna, ponieważ...
Czytaj więcej
Jak organizować swój czas lepiej? – ciekawe porady

Jak organizować swój czas lepiej? – ciekawe porady

16 sierpnia 2022
SEOSEM24 opinie o lokalnych przewodnikach

SEOSEM24 opinie o lokalnych przewodnikach

12 lipca 2022
5 cech jakimi powinien charakteryzować się dobry doradca klienta

5 cech jakimi powinien charakteryzować się dobry doradca klienta

11 kwietnia 2022
Instagram – maszynka do robienia pieniędzy?

Instagram – maszynka do robienia pieniędzy?

9 kwietnia 2022

Polecamy

Dlaczego obsługa klienta jest ważna?
  • Biznes
  • Marketing

Dlaczego obsługa klienta jest ważna?

5 października 2022
Jak organizować swój czas lepiej? – ciekawe porady
  • Biznes

Jak organizować swój czas lepiej? – ciekawe porady

16 sierpnia 2022

Nie przegap

Dlaczego obsługa klienta jest ważna?
  • Biznes
  • Marketing

Dlaczego obsługa klienta jest ważna?

5 października 2022
Jak organizować swój czas lepiej? – ciekawe porady
  • Biznes

Jak organizować swój czas lepiej? – ciekawe porady

16 sierpnia 2022
SEOSEM24 opinie o lokalnych przewodnikach
  • Bez kategorii

SEOSEM24 opinie o lokalnych przewodnikach

12 lipca 2022
5 cech jakimi powinien charakteryzować się dobry doradca klienta
  • Marketing

5 cech jakimi powinien charakteryzować się dobry doradca klienta

11 kwietnia 2022
© advative.pl