Skip to content
advative.pl

advative.pl

  • Strona główna
  • Marketing
  • Reklama
  • Biznes
  • O nas
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Reklama
  • Posty na Facebooku – jak pisać najlepsze
  • Reklama

Posty na Facebooku – jak pisać najlepsze

7 kwietnia 2022

Tworzenie wartościowej merytorycznie i jednocześnie przyciągającej uwagę treści to nie łatwe zadanie. My jednak za chwilę przedstawimy stałe elementy pisania, dzięki którym Twoje posty na Facebooku będą chętniej czytane, a klienci będą wykonywali działania zgodne z Twoimi oczekiwaniami.

Z tego artykułu dowiesz się o wpisach na FB:
• w jakim celu powstają,
• czym powinny się charakteryzować,
• jakie są podstawowe etapy ich tworzenia.

Po co nam posty na Facebooku

Firmowy fanpage to nieocenione narzędzie, które pomaga w prowadzeniu działań e-marketingowych na skalę makro. Jednak wiele firm nie wykorzystuje w pełni tych możliwości.

Najważniejsza sprawa to nawiązanie dialogu z czytelnikiem. Z pomocą przychodzi nam znana technika CTA (Call To Action) według, której nawołujemy do działania: zadajemy pytania, organizujemy konkursy lub rozpoczynamy dyskusję.

Chwytliwe i bogate merytoryczne wpisy na Facebooku to nie lada sztuka. Przy ich tworzeniu pod uwagę należy brać oczekiwania odbiorców, działania konkurencji oraz nieustanne zmiany w polityce portalu. To już jednak zadanie dla firmy zajmującej się fanpagem.

Wyróżniamy 3 etapy tworzenia

Poniżej przedstawimy etapy powstawania postów na Facebooka.

Etap rozpoznawalności

Na samym początku musimy trafić do odbiorcy, poinformować jak największą liczbę osób o naszej działalności w sieci. Na tym etapie zwracamy na siebie uwagę potencjalnych klientów, dlatego tworzymy atrakcyjne i kontrastowe posty, aby wyróżnić się wśród konkurencji.

Dużą rolę odgrywa tu kolorowa i wpadająca w oko grafika, spełniająca swego rodzaju rolę wabika.
Tekst natomiast powinien być zwięzły i konkretny, najlepiej krótki slogan lub hasło utrwalające się w podświadomości odbiorcy.

Etap aktywności

Tutaj natomiast budujemy czynny udział grupy docelowej za pomocą chwytliwych postów pisanych językiem odbiorcy. Jednocześnie tworzymy uznanie w ich oczach merytoryczną wartością umieszczanych wpisów.

Cel jest jeden – pozyskiwać coraz większe grono klientów.

Najważniejsze elementy, o których musimy pamiętać tworząc posty na FB:

• wpisy nie mogą być nudne,
• muszą realizować strategie i wyznaczone cele firmy,
• analizowanie i opracowywanie w oparciu o statystyki.

Etap finalny – sprzedaż

Jak zaznaczyliśmy wcześniej, posty na Facebooku powinny być zwięzłe, perswazyjne i pisane językiem korzyści. Kierujemy je bezpośrednio do potencjalnych klientów, dlatego powinny nienachalnie nakłaniać do działania.

Wykonanie posta sprzedażowego zależy od wielu czynników, dlatego dobrym pomysłem jest opracowanie kilku wersji, a następnie dopasowanie ich pod kątem statystyk.

Podsumowanie

W powyższym artykule przedstawiliśmy i opisaliśmy podstawowe etapy pracy przy tworzeniu wpisów na Fb. Jak zdążyliście zapewne zauważyć nie ma jednej, konkretnej odpowiedzi na pytanie: Jak pisać najlepsze posty na Facebooku firmowym.

Istnieje natomiast wiele sprawdzonych praktyk, które pomogą Ci pozyskać nowych i zaangażować stałych odbiorców do interakcji. Analizowanie statystyk oraz sugerowanie się potrzebami czytelników to dobry kierunek, aby w pełni wykorzystać potencjał marketingowy firmowego fanpage’a.

Continue Reading

Poprzedni: Jak rozwijać firmę na Instagramie: kompletny przewodnik

Przeczytaj także

Jak rozwijać firmę na Instagramie: kompletny przewodnik
  • Reklama

Jak rozwijać firmę na Instagramie: kompletny przewodnik

3 kwietnia 2022
Dlaczego firmy potrzebują public relations?
  • Reklama

Dlaczego firmy potrzebują public relations?

14 marca 2022

Aktualności

Dlaczego obsługa klienta jest ważna?
  • Biznes
  • Marketing

Dlaczego obsługa klienta jest ważna?

5 października 2022
Dziś Twoi klienci nie szukają tylko produktu. Mając coraz więcej informacji i kontrolę nad procesem zakupowym, szukają kompletnego doświadczenia, natychmiastowej pomocy w dokładnie tym momencie, w którym jej potrzebują. Dlaczego obsługa klienta jest ważna? Obsługa klienta jest ważna, ponieważ...
Czytaj więcej
Jak organizować swój czas lepiej? – ciekawe porady

Jak organizować swój czas lepiej? – ciekawe porady

16 sierpnia 2022
SEOSEM24 opinie o lokalnych przewodnikach

SEOSEM24 opinie o lokalnych przewodnikach

12 lipca 2022
5 cech jakimi powinien charakteryzować się dobry doradca klienta

5 cech jakimi powinien charakteryzować się dobry doradca klienta

11 kwietnia 2022
Instagram – maszynka do robienia pieniędzy?

Instagram – maszynka do robienia pieniędzy?

9 kwietnia 2022

Polecamy

Dlaczego obsługa klienta jest ważna?
  • Biznes
  • Marketing

Dlaczego obsługa klienta jest ważna?

5 października 2022
Jak organizować swój czas lepiej? – ciekawe porady
  • Biznes

Jak organizować swój czas lepiej? – ciekawe porady

16 sierpnia 2022

Nie przegap

Dlaczego obsługa klienta jest ważna?
  • Biznes
  • Marketing

Dlaczego obsługa klienta jest ważna?

5 października 2022
Jak organizować swój czas lepiej? – ciekawe porady
  • Biznes

Jak organizować swój czas lepiej? – ciekawe porady

16 sierpnia 2022
SEOSEM24 opinie o lokalnych przewodnikach
  • Bez kategorii

SEOSEM24 opinie o lokalnych przewodnikach

12 lipca 2022
5 cech jakimi powinien charakteryzować się dobry doradca klienta
  • Marketing

5 cech jakimi powinien charakteryzować się dobry doradca klienta

11 kwietnia 2022
© advative.pl